REGULAMENT
privind organizarea și desfășurarea examenului pentru funcționarii publici din cadrul Primăriei comunei Snagov, (Compartimentul Registrul agricol, Cadastru și fond funciar și Compartimentul Stare civilă) ale căror funcții au fost supuse reorganizării potrivit prevederilor H.C.L. nr. 61 /2024 privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului Snagov, Ilfov, aprobarea organigramei și a statului de funcții
Prezentul Regulament reprezintă cadrul care reglementează Organizarea şi desfășurarea examenului în vederea aplicării dispozițiilor art. 518 alin. (3) din O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
- Numirea funcționarilor publici ca urmare a organizării examenului, potrivit art. 518 alin. (3) din OUG nr. 57/2019
- Pentru situații în care, în urma reorganizării structurilor din cadrul Primăriei comunei Snagov, există un număr mai mare de funcționari publici decât posturile alocate, se organizează examen de testare de către instituție.
- În vederea participării la examenul de testare pentru numirea în noile funcții privind posturile ocupate supuse reorganizării, funcționarilor publici le sunt aplicabile dispozițiile art. 518 alin. (3) din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare și vor fi informați prin notificare transmisă pe bază de semnătură de primire, e-mail cu confirmare de primire, scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau orice altă modalitate de comunicare, prin folosirea unei adrese personale de corespondență.
- Examenul se organizează odată cu notificarea funcționarilor publici ale căror funcții publice sunt supuse reorganizării, anterior emiterii preavizului, conform Regulamentului.
- In vederea ocupării posturilor alocate fiecărei structuri, la examenul organizat în condițiile prezentei metodologii pot participa numai funcționarii publici din cadrul structurii respective care au depus cerere de înscriere la examen, cu respectarea criteriilor prevăzute la art. 518 alin. (2)^1 din OUG 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Notificarea va cuprinde, cel puțin:
- Lista posturilor pentru care se organizează examen, conform prevederilor 518 alin. (3) din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
- Informare asupra condițiilor de participare la examen.
Pentru funcționarii publici care sunt declarați:
- „admis”, se emite actul administrativ de numire în noua funcție publică;
- „respins”, pentru funcționarii publici care nu îndeplinesc condiţiile de numire prevăzute de art. 518 din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, pentru funcţionarii publici care nu s-au înscris/prezentat la examenul menţionat anterior, precum şi pentru funcţionarii publici aflaţi în situaţia prevăzută la a 519 alin. (1) lit. c), se va dispune eliberarea din funcţia publică, cu respectarea obligaţiei de a acorda preaviz de 30 de zile calendaristice anterior eliberării.
- Organizarea şi desfăşurarea examenului, în vederea aplicării dispoziţiilor art. 518 alin. (3) din OUG nr. 57/2019
- Dispoziţii generale
(1) Examenul se organizează cu respectarea:
- – condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă;
- – drepturilor personalului în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal.
(2) Anunţul privind organizarea examenului se publică cu cel puţin 7 zile calendaristice înainte de data susţinerii examenului.
(3) Data susţinerii examenului va fi adusă la cunoştinţa angajaţilor prin intermediul unui anunţ publicat pe site-ul instituţiei, www.primaria-snagov.ro la secţiunea ’’ Informații publice – Concursuri – angajări- Regulament examene/ concursuri ” şi afişat la sediul instituţiei.
(4) Examenul are la bază următoarele principii:
- a) competenţa profesională;
- b) competiţia;
- c) egalitatea de şanse;
- d) transparenţa.
(5) În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data, ora şi locul desfăşurării examenului, modificările intervenite vor fi aduse la cunoştinţa funcţionarilor publici prin aceleaşi mijloace de publicitate folosite anterior.
(6) Examenul constă în susţinerea unei probe scrise pe baza bibliografiilor întocmite/aprobate, după caz, de către conducătorul instituţiei.
(7) În cadrul probei scrise se va testa nivelul cunoştinţelor profesionale în concordanţă cu specificul funcţiei publice pentru care se organizează examenul.
(8). Rezultatul probei scrise se consemnează de către comisia de examen într-un tabel centralizator şi se afişează la sediul şi pe site-ul instituţiei, cu menţiunea “admis/respins”.
(9) Cu cel puţin 7 zile calendaristice înainte de data organizării examenului, se stabileşte prin act administrativ componenţa comisiilor de examinare/soluţionare contestaţii. Comisia de examen, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt alcătuite din câte 3 membri, funcţionari publici definitivi, reprezentanţi ai Primăriei comunei Snagov, care deţin o funcţie publică cel puţin egală cu gradul funcţiei pentru care se organizează examen.
(10) Pentru a fi desemnați în comisiile de examen sau de soluţionare a contestaţiilor, funcţionarii publici trebuie să îndeplinească prevederile art. 23 şi art. 24 din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019.
(11) Preşedintele comisiei de examen, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, se desemnează din rândul membrilor acestora, prin actul administrativ de constituire al comisiilor.
(12). Fiecare comisie de examinare/comisie de soluţionare a contestaţiilor are un secretar de comisie, funcţionar public, desemnat prin actul administrativ de constituire a comisiei.
(14) Comisia de examen are următoarele atribuţii principale:
- a) redactează și semnează documentația specifică examenului care intră în atribuțiile acestora;
- b) stabileşte subiectele pentru proba scrisă;
- c) stabileşte baremul de notare şi notează proba scrisă pentru fiecare candidat;
- d) transmite secretarului comisiei rezultatele probei scrise pentru a fi comunicate candidaţilor şi pentru a fi demarată procedura de numire sau de eliberare din funcţie, după caz;
- e) în cazul egalităţii de punctaje la proba scrisă, stabilește planul interviului și realizează interviul;
- f) notează pentru fiecare candidat interviul;
- g) transmite secretarului comisiei rezultatele pentru a fi comunicate candidaţilor.
(15) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
- a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea probei scrise;
- b) redactează și semnează documentația specifică examenului care intră în atribuțiile acestora;
- c) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
(16) Secretarul comisiei de examen are următoarele atribuţii principale:
- a) convoacă membrii comisiei de examen;
- b) redactează și semnează documentația specifică examenului care intră în atribuțiile acestora;
- c) asigură publicarea rezultatelor examenului, prin afişarea acestora la sediul şi pe site-ul instituţiei.
(17) Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale;
- a) convoacă membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
- b) redactează și semnează documentația specifică examenului care intră în atribuțiile acestora;
- c) asigură publicarea rezultatelor contestaţiilor candidaţilor, prin afişarea acestora la sediul şi pe site-ul instituţiei.
- Anunţul privind organizarea examenului.
(1) Anunţul privind organizarea examenului se va afișa împreună cu bibliografiile de examen cu cel puţin 7 zile calendaristice înainte de data stabilită pentru proba scrisă la sediul şi pe site-ul instituției.
(2) Funcţionarii publici care doresc să participe la examen trebuie să prezinte o cerere de înscriere la examen în termen de 2 zile calendaristice de la data afişării anunţului de examen pe care o depun la secretarul comisiei de examen. Se consideră valide doar cererile de înscriere, care conţin semnătura candidatului, data completării, precum şi numărul de înregistrare, care trebuie să fie înăuntrul termenului stabilit.
(3) Bibliografia de examen cuprinde acte normative, lucrări, articole de specialitate sau surse de informare și documentare expres indicate, după caz, cu relevanță pentru funcţia publică pentru care se organizează examenul.
(4) Bibliografia conţine, în mod obligatoriu, pe lângă elementele de la alin. (3) Constituţia României, republicată, , partea I, partea a II-a, titlul I şi titlul II, partea a IV-a, titlul I şi partea a VI-a, titlul I şi titlul II din prezentul cod, Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(5) În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data, ora și locaţia de desfăşurare a examenului, modificările intervenite vor fi aduse la cunoştinţa funcţionarilor publici prin afişare la sediu și pe site.
- Etapele examenului
Examenul constă în următoarele etape:
- a) Proba scrisă;
- b) Interviu, dacă se obţin punctaje egale la proba scrisă.
- Desfăşurarea examenului
- a) Subiectele de examen
(1) La data stabilită pentru examen, fiecare membru al comisiei de examinare propune cel puţin 5 subiecte. Pe baza propunerilor membrilor comisiei de examinare sunt astfel întocmite minimum două seturi de subiecte pentru fiecare funcție.
(2) Membrii comisiei de examinare răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse. Dezvăluirea, în orice mod, a subiectelor stabilite de comisia de examen sau a modului de rezolvare a acestora, înainte de finalizarea examenului, constituie infracțiune și se pedepsește conform art. 304 din Codul Penal.
(3) Subiectele pentru proba scrisă se vor elabora pe baza bibliografiei stabilite, fiind formate din întrebări de tip sinteză sau grilă, după cum stabileşte comisia de examinare, ale căror punctaje însumează 100 de puncte.
(4) Subiectele pentru proba scrisă se vor stabili în concordanţă cu nivelul și specificul funcţiei publice pentru care se organizează examenul.
(5) Pentru aceeași funcţie publică subiectele sunt identice, cu excepția cazului în care examenul se organizează în mai multe serii.
(6) Seturile de subiecte se semnează de toți membrii comisiei de examinare şi se închid în plicuri sigilate purtând ștampila instituţiei publice organizatoare a examenului.
(7) Comisia de examinare stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele.
(8) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de examinare în funcţie de gradul de dificultate și complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore.
- b) Organizarea şi derularea probei scrise
(1) In vederea ocupării posturilor alocate fiecărei structuri, la examenul organizat în condiţiile prezentei metodologii pot participa numai funcţionarii publici din cadrul structurii respective şi care au depus cerere de înscriere la examen, cu respectarea criteriilor prevăzute la art. 518 alin. (2) din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Proba scrisă se susține numai în situația în care sunt selectați mai mulți funcționari decât numărul de posturi disponibile din fiecare structură reorganizată pentru care se desfășoară examenul și numai în situația în care după verificarea identității, la proba scrisă s-au prezentat mai mulți funcționari publici decât numărul de posturi disponibile. În situația în care se prezintă doar un singur candidat, acesta se eliberează din funcţia publică deţinută, ca urmare a reorganizării şi se numeşte în funcţia publică pentru care a depus cererea de înscriere la examen, beneficiind de drepturile prevăzute de lege, urmând să fie emis actul administrativ de numire în funcţia publică a acestuia.
(3) La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de examinare prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de examen, urmând ca subiectele multiplicate să fie înmânate fiecărui candidat.
(4) După începerea comunicării subiectelor este interzis accesul candidaților care întârzie.
(5) Lucrările se redactează, sub sancţiunea anulării lor, doar cu culoare albastră și doar pe seturile de hârtie asigurate de comisia de examinare, purtând ştampila instituţiei pe fiecare filă.. Prima filă, după înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta sus, se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate, se semnează de preşedintele comisiei de examen și se aplică ştampila instituţiei.
(6) În încăperea în care are loc examenul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deținerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanta. Nerespectarea acestor dispoziţii atrage eliminarea candidatului din proba de examen. Comisia de examinare, constatând încălcarea acestor dispoziţii, elimină candidatul din sală, înscrie mențiunea „anulat” pe lucrare și consemnează cele întâmplate într-un proces-verbal.
(7) Pe toată perioada de timp alocată probei scrise, membrii comisiei de examinare supraveghează procesul de derulare a acesteia.
(8) Candidatul are obligaţia de a preda lucrarea secretarului comisiei de examinare, respectiv persoanelor care asigură supravegherea lucrării scrise, respectiv a testului-grilă, la finalizarea acesteia sau la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens. Borderoul de predare a lucrărilor este componentă a dosarului de examen.
(9) Este interzis ca la finalul probei scrise, în sala de examen să fie prezent doar ultimul candidat care a predat lucrarea, împreună cu unul dintre membrii comisiei de examen sau cu secretarul acesteia.
(10) După predarea lucrărilor, comisia va anula prin barare toate filele necompletate sau completate parţial.
(11) După finalizarea probei scrise, lucrările se predau comisiei de examen în vederea corectării, iar ciornele rămân la secretarul comisiei în vederea arhivării. Președintele comisiei răspunde de gestionarea lucrărilor până la finalizarea corectării lor şi predarea lor împreună cu rezultatele secretarului comisiei.
(12) Corectarea și notarea lucrărilor scrise şi afișarea rezultatelor probei au loc în ziua examenului.
(13) Anterior începerii corectării lucrărilor, fiecare lucrare va fi numerotată şi se va urmări ca numărul lucrărilor scrise să fie identic cu cel al candidaţilor prezenţi la proba scrisă. În acest sens, se întocmeşte borderoul de corectare a lucrărilor.
(14) Lucrările de la proba scrisă se corectează sigilate.
(15) Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei în parte, pentru fiecare lucrare scrisă, și le notează în borderoul de corectare a lucrărilor. Acordarea punctajului pentru proba scrisă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de examinare.
(16) La finalizarea examenului se întocmeşte un raport final care conţine rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de către membrii comisiei de examinare şi de secretarul comisiei de examinare.
(17) Lucrările scrise se desigilează în prezenţa tuturor membrilor comisiei de examen, după finalizarea procesului de notare.
(18) Punctajul lucrării se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate de către fiecare membru al comisiei de examen.
(19) Punctajele obţinute de fiecare dintre candidaţi și menţiunea «admis» ori «respins» se afişează la locul desfășurării examenului şi pe pagina de internet a instituţiei.
(20) Sunt declaraţi admiși la examen candidaţii care au obţinut cele mai mari punctaje (dar nu mai mici de 60 puncte pentru funcţiile publice de execuţie) și vor fi numiţi în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute, în limita posturilor pentru care s-a organizat examenul.
(21) În termen de 24 de ore de la data/ora afişării rezultatelor probei scrise, candidaţii nemulțumiți pot depune contestaţie.
- c) Proba de interviu
(1) În cazul obţinerii de punctaje egale la proba scrisă a examenului pentru aceeaşi funcţie publică din cadrul aceleiaşi structuri se va organiza proba de interviu.
(2) Data şi ora susţinerii interviului se afișează obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă.
(3) În cazul probei de interviu se vor testa cunoştinţele profesionale, pe baza bibliografiei stabilite.
(4) Interviul se realizează conform planului de interviu întocmit de comisia de examinare în ziua
desfășurării acestei probe. Punctajul maxim stabilit pentru interviu este de 100 puncte.
(5) Întrebările şi răspunsurile la interviu se consemnează în Procesul Verbal de interviu care se semnează de către membrii comisiei și de candidat.
(6) Fiecare membru al comisiei acordă punctaje pentru răspunsurile candidaţilor, consemnate în fişa de interviu. Punctajul probei interviu se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate de către fiecare membru al comisiei de examen.
(7) Va fi declarat „admis” în urma examenului, candidatul care a obținut punctajul cel mai mare la interviu.
(8) Rezultatele interviului, cu menţiunea “admis” sau respins” se vor afişa la locul desfășurării examenului și pe pagina de internet a instituţiei.
- d) Soluționarea contestaţiilor
(1) Contestaţiile se soluţionează în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a acestora.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia modificând punctajul acordat de comisia de examinare, după caz, în situaţia în care:
- constată că punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă, respectiv la interviu, este mai mare decât cel acordat de comisia de examinare și, ca urmare a recorectării lucrării de la proba scrisă, respectiv a analizării consemnări răspunsurilor la interviu, candidatul declarat iniţial „respins” obţine cel puţin punctajul minim pentru promovarea probei scrise sau a interviului.
(3) Comisia de soluționare a contestațiilor respinge contestația în următoarele situații:
constată că punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă, respectiv la interviu, este mai mic sau egal cu cel acordat de comisia de concurs.
(4) Constatările şi propunerile comisiei de soluţionare a contestaţiilor se consemnează într-un proces-verbal semnat de membrii comisiei și secretarul acesteia.
(5) Rezultatele contestaţiilor, cu menţiunea ”admis” sau respins” se vor afişa la sediul instituţiei şi pe pagina de internet a acesteia.
(6) Este declarat admis la examenul organizat în condițiile art. 518, alin. (3) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, funcționarul public care a obținut punctajul cel mai mare, cu condiția ca acesta să fi obținut punctajul minim necesar.
- e) Rezultatul final al examenului
(1) Rezultatul final al examenului se afișează la sediul instituţiei şi pe pagina de internet a acesteia.
(2) La finalizarea examenului, respectiv la expirarea termenului de depunere sau soluţionare a contestaţiilor, se întocmește un proces-verbal final care trebuie să conțină descrierea modului de organizare şi de desfășurare a examenului şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de examinare și de secretarul acesteia, la care se anexează rezultatul probei scrise/rezultatul contestației, după caz.
- f) Eliberarea din funcția publică
(1)Eliberarea din funcția publică se dispune prin act administrativ, la data expirării termenului de preaviz, conform prevederilor art. 519, alin. (1), lit. c) și alin. (4)-alin. (10) , art. 528 şi art. 533 din OUG nr. 57/2019, ulterior expirării termenului de preaviz din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, în următoarele situații:
- Nu îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 518, alin. (1) și alin. (2) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
- În situația în care funcționarii publici au fost declarați ”respins” la examen;
- În cazul în care funcționarii publici nu s-au prezentat la examen sau nu optează pentru un post din lista funcțiilor publice vacante corespunzătoare din cadrul instituției;
- În cazul nerespectării termenului de depunere a unei cereri de înscriere la examen.
III Aplicarea prevederilor art 519— perioada de preaviz
(1) În perioada de preaviz, în conformitate cu prevederile art. 519 alin. (7) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, se pun la dispoziţia funcţionarilor publici în cauză, funcţiile publice vacante corespunzătoare din cadrul instituţiei.
Sunt considerate funcţii publice corespunzătoare:
– funcţiile publice de acelaşi nivel, identificate prin categorie, clasă şi grad profesional;
– funcţii publice de nivel inferior, în cazul în care în cadrul instituţiei publice nu exista funcţiile publice prevăzute mai sus; – pentru identificarea nivelului funcţiei publice, raportarea se face la funcţia publică deţinută de funcţionarul public la data înmânării preavizului;
Pentru funcţionarii publici de execuţie, prin funcţie publică de nivel inferior se înţelege orice funcţie publică de grad profesional mai mic decât gradul profesional al funcţiei publice deţinute sau de clasă de nivel inferior;
Art. 519 alin. (7) se coroborează cu art. 465 alin. (1) lit. f şi lit. g, în sensul că funcţionarul public trebuie să îndeplinească condiţiile de studii, vechime în specialitate şi condiţiile specifice stabilite.
(2) În situaţia în care persoana aflată în preaviz şi-a exprimat opţiunea pentru ocuparea unei funcţii publice vacante corespunzătoare (definită conform celor de mai sus), în termenul precizat, aceasta va fi numită în funcţia publică respectivă.
(3) Dacă mai mulţi funcţionari publici optează pentru aceeaşi funcţie publică vacantă corespunzătoare, numirea în funcția publică se va realiza conform datei si orei exprimării opțiunii.
(4) În situaţia în care cererea nu este depusă în termen sau funcţionarul public nu îşi exprimă nici o opţiune/nu se prezintă la examen, după caz, raporturile sale de serviciu vor înceta la sfârşitul termenului de preaviz.
- Rezultatul final al examenului
(1) Rezultatul final al examenului, cu menţiunea „admis” sau „respins” se va afişa pe site-ul Primăriei comunei Snagov, www.primaria-snagov.ro la secţiunea ’’ Informații publice – Concursuri – angajări – Regulament examene/ concursuri ” şi la sediul acesteia.
- Dispoziţii tranzitorii și finale
- (1)Funcţionarii publici ale căror posturi nu se regăsesc în noua structură organizatorică, îşi păstrează funcţia deţinută şi beneficiază de aceleaşi drepturi salariale, până la momentul numirii în noua funcţie sau, după caz, până la eliberarea din funcţia publică, ca urmare a expirării termenului de preaviz;
(2) Termenele prevăzute în prezentul regulament se calculează avându-se în vedere inclusiv ziua când au început și ziua când s-au sfârșit. Termenele stabilite pe ore se calculează începând de la ora afişării.
(3) Termenul care începe într-o zi nelucrătoare sau de sărbătoare legală se consideră că începe în prima zi de lucru următoare. Termenul care se sfârșește într-o zi nelucrătoare sau de sărbătoare legală se va prelungi până la sfârșitul primei zile de lucru următoare.
(4) Anexa nr. 1 privind Notificarea și Anexa nr.2 privind cererea de înscriere însoțită de Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal în cadrul examenului organizat de Primaria comunei Snagov, parte integrantă din prezentul REGULAMENT.
- Descarcă CEREREA DE ÎNSCRIERE
- Descarcă ACORD PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
- Anexa NOTIFICARE Preaviz